Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu

Digitaalinen markkinointi

Mitä on digitaalinen markkinointi?

Digitaalisella markkinoinnilla tarkoitetaan kaikkia sähköisen markkinoinnin muotoja, kuten kotisivuja, hakusanamainontaa (mm. Google AdWords), hakukoneoptimointia, sosiaalista mediaa, display-mainontaa (erilaiset bannerit), sähköpostimarkkinointia sekä mobiilimarkkinointia. Digitaalista markkinointia on kutsuttu myös sähköiseksi, internet- tai online-markkinoinniksi.

Suunnitelman tekeminen

Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu alkaa yrityksen nykytilan kartoittamisesta ja kohderyhmän ymmärtämisestä. Kuten muussakin myynnissä ja markkinoinnissa, on digitaalista markkinointisuunnitelmaa laadittaessa tärkeää ymmärtää miksi nykyiset asiakkaat valitsevat yrityksen toimittajakseen. Tämän tiedon avulla saadaan määritettyä yrityksen kilpailuetu ja sitä voidaan käyttää markkinoinnin pohjana. Lisäksi pitää ymmärtää ketkä tuotteita käyttävät ja ovatko nykyiset käyttäjät se ryhmä, jota markkinoinnissa halutaan tavoitella.

Median valinta

Markkinoinnissa käytettävä media valitaan tuotteen tai palvelun kilpailuedun, kohderyhmän ja yrityksen tavoitteen mukaan. Yleisesti digitaalinen ja perinteinen media eivät ole toisiaan poissulkevia, vaan yhdessä käytettynä niiden avulla saadaan paras näkyvyys aikaiseksi.

Kiinnostuitko?

Haluatko apua digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa? Ota yhteyttä ja mietitään yhdessä miten voimme auttaa juuri sinun yritystäsi!